Известие

Collapse
No announcement yet.

Афтърмаркет аларма на 159

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Афтърмаркет аларма на 159

    Някой да е слагал аларма на 159?
    Интересува ме по Кан ли се прави комуникацията между централното и вратите или е като на предшественика 156, там съм монтирал няколко пъти без проблеми като ползвам сигналите от лявата вра за отключване/заключване като имитирам дейноста на ключа ?
    Понеже имам една алармичка ,която не ползвам, та си мисля що да не я бодна в 159ката, като спра някъде да писка при нарушение.

    Пс
    Сега си играх с ключа в ключалката на шофьорската врата като е вън от самата кутийка, отключва/заключва и включва алармен режим. Мисля да изимитирам неговото действие и би трябвало да стане.
    Last edited by mirchozo; d.m.y г., 09:36.
    Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
    Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
    Горе главата, нищо че е празна...

  • #2
    Аз слагах. Взимаш такава само по CAN - другото си е чиста порнография. Тя само "слуша" CAN шината за команди от дистанционното и фабричните датчици - врати, капаци.... Имай предвид, че тези по CAN шината не се най-евтините на света. Преди да вземеш, провери задължително дали поддържа AR159, че ако е някой "китаец", не се знае какво са сътворили. Моята заедно с обемните датчици и монажа се върза около 300 лв. Вярно, че от Avitel взимат доста пари за монтаж, но честно казано, точно тогава нямах никакво време да се занимавам и сам да си я монтирам и затова си платих като поп едни 70-80 лв.
    Last edited by AlfaMan; d.m.y г., 09:59.
    Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
    Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
    Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
    Alfa Romeo 156, 2.0TS

    Comment


    • #3
      Аз аларма си имам, за пари не говорим. Ако не става да командва вратите ще я оставя само на шок-датчик и сигнал от плафоните и бутон за предния капак. Идеята като цяло е да вдига гюрлутия ако някой реши да се заиграва нещо, то за охрана е ясно че е пълен шит.
      Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
      Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
      Горе главата, нищо че е празна...

      Comment


      • #4
        Ти си знаеш най-добре. Иначе по CAN е цялата комуникация в колата. Между другото, ако имаш автокаско, след като монтираш алармата отиди да ти впишат промяна, защото най-вероятно на позицията алармена система ти седи думата "фабрична" и ако се случи нещо (дано никога не се случва), ще ти откажат застрахователно обезщетение, защото правят справка при дилъра по VIN номер, колата как е излязла от завода. Аз затова монтирах моята по спешност, защото застрахователния агент (приятелче) ме светна какви "капани" залагат застрахователите.
        Last edited by AlfaMan; d.m.y г., 10:36.
        Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
        Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
        Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
        Alfa Romeo 156, 2.0TS

        Comment


        • #5
          Можеш да сложиш и обикновена, но си е играчка и не си струва труда. Става въпрос да и управляваш всичко на колата. Това за застраховките не го знам, мен само са ме питали има ли аларма. А сега даже не питат. Те щом са запалили колата, алармата им е най-малкия проблем. Отключваш колата с ключа и алармата се изключва (фабрична). Писва само ако отворя багажника първо

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение
            Някой да е слагал аларма на 159?
            Интересува ме по Кан ли се прави комуникацията между централното и вратите или е като на предшественика 156, там съм монтирал няколко пъти без проблеми като ползвам сигналите от лявата вра за отключване/заключване като имитирам дейноста на ключа ?
            Понеже имам една алармичка ,която не ползвам, та си мисля що да не я бодна в 159ката, като спра някъде да писка при нарушение.

            Пс
            Сега си играх с ключа в ключалката на шофьорската врата като е вън от самата кутийка, отключва/заключва и включва алармен режим. Мисля да изимитирам неговото действие и би трябвало да стане.
            И аз бих постъпил така. Колкото по-независима от останалата инсталация е алармата, толкова по-добре. Веригите от ключетата на бравите стигат до боди компютъра, като обикновени релейни вериги. Най-удобно е там да направиш връзките.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #7
              Ами и аз така мисля, с имитиране на веригите на ключалката би трябвало да се получат нящата, единствено незнам дали ще се отключва шофьорската ключалка, ако отключването е механично от самия ключ няма да стане, но ако ключалката само дава сигнал и централното отключва трябва да стане. Остава да намеря жиците в снопа и да видя по минус или плюс са сигналите, оттам нататък е лесно.
              Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
              Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
              Горе главата, нищо че е празна...

              Comment


              • #8
                За да управляваш централното заключване от алармата, мисля че ще е най-лесно да свържеш изхода на алармата към вътрешното ключе за отключване/заключване.

                За входовете и, касаещи състоянието отворена/затворена врата, най-лесно е да се ползват връзките за които говорих по-горе и които служат да палят осветлението в купето.

                Ако нямаш схема, мога да ти я постна за да не се луташ.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #9
                  Трите букси на боди компютъра на които са терминирани въпросните вериги:



                  предна лява - D8 (бял с виолетова ивица)
                  предна дясна - Е25 (бял със зелена ивица)
                  задна лява - D16 (син със жълта ивица)
                  задна дясна - Е26 (бял със синя ивица)
                  капак на багажника - Е36 (син с черна ивица)
                  преден капак - B24 (бял със сива ивица)

                  Комутира се шаси.
                  Last edited by ecotronic; d.m.y г., 13:55.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #10
                    Тия неща не са нужни които си постнал. Ползва се сигнала от плафона който светва при отключване или отваряне, както и задния капак, а на предния капак се слага независим бутон. На всички се слага диод за да не връща сигнал. Варианта с бутона до скоростния лост също не е вариант защото не се включва самата алармена система на колата (имоболайзер и т.н.), т.е. заключва но не мига светодиодчето на вратата.

                    Говорих преди малко с един алармаджия, имало модул във врата (логично щом се управлява по кан), а най-лесния начин е да пусна кабели през снопа до ключалката, тогава алармата ще имитира външно заключване с ключ.
                    Така че начин има и скоро ще се заема с тази идея.
                    Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                    Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                    Горе главата, нищо че е празна...

                    Comment


                    • #11
                      Т.е. за да ти работи алармата коректно, ще разчиташ на това 1 ключетата да работят коректно и 2 боди компютърът да работи коректно (той пали плафоните).


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #12
                        Нещо не схващам въпроса ти. Първо за какви ключета говориш? Второ какво общо има бодикомпа?

                        Повтарям за да стане ясно. Смятам да свържа алармата да имитира завъртане на ключа на шофьорската дръжка, т.е. като я пусна тя ще подаде сигнал че все едно заключваш колата с ключа отвън и по този начин ще активира централното да заключи колата и да я въведе в режим заключено. Дефакто по никакъв начин не бъркам схемата на бодикомпа, той си мисли че заключваш колата с ключ.
                        Относно плафона, оттам ще хвана сигнал който ще каже на алармата че колата се отваря защото при отключване или отваряне плафона светва, т.е. няма смисъл да търся всяка една врата защото без значение коя врата ще отвори светва един и същ плафон. Така също няма да се намисам във функциите на бодикомпа.
                        Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                        Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                        Горе главата, нищо че е празна...

                        Comment


                        • #13
                          Говоря за общо 6 ключета (4 в бравите, едно в ключалката на задния капак и едно в предния), които подават информация на боди компютъра за отворена/затворена врата.

                          Говоря още за това, че ползвайки плафона като критерий за отворена врата, за целта трябва боди компютърът да работи коректно.

                          Ако алармата се върже директно към ключетата, дори и да го няма боди компютърът, тя пак ще работи.

                          Казвам всичко това, защото в първия си пост по темата, изразих мнение, че е добре алармата да бъде максимално независима от всичко друго по ел. инсталацията.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #14
                            Бодикомпа като се сдуха, алармата ще е най-малкия проблем. Добре е да не се пипа по тия вериги, колкото по-малко намеса, толкова по-малко проблеми.
                            Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                            Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                            Горе главата, нищо че е празна...

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение
                              Бодикомпа като се сдуха, алармата ще е най-малкия проблем. Добре е да не се пипа по тия вериги, колкото по-малко намеса, толкова по-малко проблеми.
                              Добро решение. Или КАН аларма

                              Comment

                              Working...
                              X